We wtorek 29 października 2019 r. w ZSP W Kleszczowie, odbyła się niezwykła promocja książek o tematyce Powstania Warszawskiego.
Niezwykła, bo wszystko zaczęło się od Marcela, który jak łącznik w czasie Powstania biegał od klasy do klasy przekazując meldunek o miejscu zbiórki akcji.W międzyczasie grupa rekonstrukcyjna z klas 1tg i 1ag chodząc po szkole i Solparku, przy dźwiękach akordeonu, zachęcała do wspólnego śpiewania zakazanych piosenek m.in. Siekiera motyka, Czerone jabłuszko, Pałacyk Michla…, wprowadzając wszystkich w nastrój powstańczej Warszawy.
Nie obyło się oczywiście bez datków, jak to przy takiej okazji bywa, które chłopcy z dobroci serc postanowili przekazać na chorego kolegę z Bełchatowa.
W klimat powstańczej Warszawy wprowadziły nas także zdjęcia Janka Pawelca i Szymona Kozłowskiego, ukazujące w ciekawej aranżacji uczniów, życie młodych Warszawiaków okupowanej stolicy.
Zdjęcia zostały wykonane podczas wycieczki do Warszawy i w lasach koło Katarzynowa.
Kulminacyjnym punktem dnia, na który niecierpliwie wszyscy czekali w miejscu zbiórki, było wysłuchanie fragmentów książek: Dziewczyny z Powstania Anny Herbich, Powstanie 44 Davisa Normana oraz wspólne wykonanie pieśni Warszawo ma…
Pragnę dodać, że do tej akcji czytelniczej młodzież przystąpiła z ogromnym zapałem, solidnie studiując książki, wetrując strony Internetowe, oglądając eksponaty i zdjęcia podczas wycieczki w Muzeum Powstania Warszawskiego, wsłuchując się w relacje uczestników w VR “Kartka z Powstania” w NCK, spacerując po Starówce śladami Powstańców Warszawy, ucząc się piosenek, szukając artefaktów, robiąc wystawę fotograficzną, ulotki i plakaty A później dzieląc się tym wszystkim z innymi.
Tym samym chcieliśmy powiedzieć, że o naszych Bohaterach pamiętamy i pamiętać będziemy.
Wystawa czynna do końca listopada- zapraszamy.
Link do zakazanych piosenek zrobił Kuba Sztuka
Fotorelacja – Janek Pawelec
Projekt realizowany w ramach konkursu Co ja czytam? oraz obchodów Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych, konkursu ” co ja czytam?”, animacji z wiedzy o kulturze.