Na terenie Powiatu Bełchatowskiego już niebawem będzie funkcjonował lokalny punkt paszportowy. O utworzenie takiego punktu zwróciła się do wojewody, Starosta Bełchatowski Dorota Pędziwiatr. Inicjatywę wspierali także parlamentarzyści i radni powiatowi. Dzisiaj już wiemy, że dobra współpraca zaowocowała i mieszkańcy powiatu nie będą musieli jeździć po paszporty do ościennych miast.
W związku z licznymi głosami mieszkańców Zarząd Powiatu podjął decyzję o rozpoczęciu procedury mającej na celu przywrócenie lokalnego punktu paszportowego w Bełchatowie. Po wymianie korespondencji, licznych rozmowach wojewoda łódzki przychylił się do prośby władz powiatu. I tak po 15 latach biuro paszportowe wróci do Bełchatowa.
Cieszę się, że zapadła pozytywna decyzja o utworzeniu biura paszportowego w Bełchatowie. Zależy nam na tym, aby nasi mieszkańcy załatwiali swoje sprawy szybko i wygodnie nie czekając w długich kolejkach. Jestem pewna, że takie miejsce będzie służyć mieszkańcom – podkreśla Starosta Bełchatowski Dorota Pędziwiatr.
Lokal w którym biuro ma powstać został wskazany przez starostę. Są to pomieszczenia znajdujące się w Powiatowym Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności przy ulicy Czaplinieckiej. Po kontroli służb wojewody zapadnie decyzja, czy miejsce to spełnia wszelkie wymagania. Jeśli tak będzie to już jesienią mieszkańcy będą mogli paszport wyrobić w Bełchatowie.
Procedura związana z wydawaniem dokumentów paszportowych wymaga specjalistycznego sprzętu, zarówno urządzeń sieciowych ( tj. serwer, UPS, router) jak i peryferyjnych ( tj. zestawy komputerowe z dwoma monitorami, czytnik do paszportów, czytnik linii papilarnych, skanery, drukarka, UPS) oraz system teleinformatyczny wraz z wydzieloną siecią umożliwiającą łączność elektroniczną między centralną ewidencją, a ewidencjami paszportowymi poszczególnych punktów.
Wojewoda deklaruje etat pracownika odpowiedzialnego za obsługę paszportową oraz przesunięcia sprzętowe.
źródło: Starostwo Powiatowe/ Marzena Rogut-Chrząszcz