Rodzimi internauci masowo wspierają zbiórki online. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, tylko w I połowie br. Polacy na tego typu akcje crowdfundingowe wpłacili prawie 16 mln zł. To – jak informuje nas serwis Zrzutka.pl – niemal o 200 proc. więcej niż rok wcześniej.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku Polacy wpłacili na zbiórki za pośrednictwem Zrzutka.pl 15,7 mln zł. Średnia wartość wpłaty na pojedynczą akcję wynosiła 65 zł. Z kolei liczba zrzutek zwiększyła się o 369 proc., z 16,8 tys. do ponad 62 tys. Dziennie na platformie założonej przez Tomasza Chołastę zakładanych jest około 300 zbiórek. Przy takich wzrostach można mówić o boomie na crowdfunding w Polsce.
Dane serwisu Zrzutka.pl pokazują, że w I półroczu br. liczba odsłon na platformie sięgnęła niemal 9,5 mln. To o 180 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. Tomasz Chołast wskazuje, że nawet 75 proc. ruchu na portalu pochodzi z mediów społecznościowych. Teraz chce wprowadzić kilka nowych rozwiązań technologicznych. – Wśród nich będą m.in. możliwość dokonywania wypłat na zrzutki z bankomatów i terminali płatniczych. Nasi użytkownicy będę mieli także możliwość prostego i taniego wymieniania tzw. salda zrzutki na waluty zagraniczne, a także błyskawicznego rozliczania się ze znajomymi – tłumaczy współtwórca serwisu Zrzutka.pl.
Ta największa platforma crowdfundingowa w Polsce przygotowuje się również do ekspansji na rynki zagraniczne. – Kierunków oraz kolejności zdobywania nowych obszarów na razie jednak nie ujawniamy – zastrzega Tomasz Chołast.
źródło: Michał Duszczyk/www.rp.pl