Home Edukacja Podaj dalej…Herbert w nowej międzynarodowej akcji.

Podaj dalej…Herbert w nowej międzynarodowej akcji.

by admin
837 wejść

Ponad 70 kartek pocztowych z przekazem solidarnościowym wyślą uczniowie z VI Liceum Ogólnokształcącego im. Zbigniewa Herberta w Bełchatowie. Pocztówki trafią do wybranych, nieznajomych adresatów w Polsce (głównie mieszkańców Bełchatowa i okolic) i zagranicą (Chorwacja, Francja, Hiszpania i Rosja).

Akcja jest organizowana w ramach międzynarodowego programu Solidarność. Podaj dalej!, który w Polsce prowadzi Fundacja Szkoła z Klasą. Równolegle akcja toczy się we Francji, Hiszpanii i Chorwacji.

Punktem kulminacyjnym jest wysyłka kartek, która odbędzie się 21 marca, podczas Międzynarodowego Dnia Walki z Dyskryminacją i Rasizmem. Nasza szkoła planuje wysyłkę około godz. 9:00 z Urzędu Pocztowego Bełchatów 1 przy ul. Kościuszki.

W dzisiejszej szkole szczególnie potrzebne są działania, które dają impuls do rozmowy na temat różnorodności, nietolerancji czy rozmaitych form dyskryminacji, a jednocześnie rozwijają umiejętność krytycznego myślenia i formułowania poglądów. To dlatego 30 osobowa grupa uczniów wraz z nauczycielem z VI LO im. Zbigniewa Herberta w Bełchatowie włączyła się do akcji Solidarność.

Podaj dalej! Założenie jest proste – 21 marca, w Międzynarodowym Dniu Walki z Dyskryminacją i Rasizmem, młodzi ludzie wyślą kartki pocztowe do losowo wybranych osób i przedstawicieli instytucji lokalnych, państwowych, kultury (np. do Pani Prezydent Miasta Bełchatowa, do Dyrektora Muzeum Regionalnego w Bełchatowie, do Pani Dyrektor Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Bełchatowie).

Każda pocztówka będzie niosła podwójny przekaz – z jednej strony przez zdjęcie na kartce, z drugiej – dzięki osobistej wiadomości napisanej przez ucznia. Młodzi nadawcy liczą, że dostaną odpowiedzi na wysłane pocztówki.

Uczniowie zostali wcześniej przygotowani do wysłania kartek. Pod opieką nauczyciela pracowali ze zdjęciami, zrobionymi przez fotografów z różnych krajów europejskich, które znajdują się na pocztówkach. Analizowali i interpretowali fotografie, poznawali kontekst ich powstania. Następnie
wzięli udział w warsztatach pisarskich, na których ćwiczyli redakcję tekstu. Wypisując kartki, młodzież dzieliła się swoimi przemyśleniami.

foto: szkolazklasa.org.pl

Może Cię zainteresować

dodaj komentarz