Łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty w przetargu na projekt i budowę autostrady A1 na odcinku Bełchatów – Kamieńsk. Zamawiający otrzymał pięć ofert, z których jedna mieści się w budżecie inwestora. Jest to drugie podejście GDDKiA do znalezienia wykonawcy tego przedsięwzięcia.Przedmiotem postępowania jest opracowanie projektu oraz budowa autostrady A1 na odcinku węzeł Bełchatów (bez węzła) – węzeł Kamieńsk (z węzłem). Długość tej trasy to ok. 24 km.
GDDKiA otrzymała oferty od firm: Intercor (955,921 mln zł), Mirbud (857 mln zł), Polaqua (961,294 mln zł) oraz Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret (1,536 mld zł), a także konsorcjum Budimex i Strabag (1,072 mld zł). Ponadto wszyscy startujący w przetargu zaproponowali skrócenie okresu realizacji o 3 miesiące (do 35 miesięcy) oraz objęcie prac gwarancją o długości 5 lat.
Budżet zamawiającego opiewa na 896,792 mln zł. Teraz oferty zostaną ocenione zgodnie z kryteriami: cena (55%), przejęcie części ryzyka przedłużenia czasu na ukończenie inwestycji (30 dni) z tytułu wyjątkowo niesprzyjających warunków klimatycznych (10%), zagospodarowanie gruntu rodzimego (5%), termin realizacji kontraktu (10%), równość podłużna nawierzchni (10%) oraz przedłużenie okresu gwarancji na następujące elementy: ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze (10%).
Ponowny przetarg
Jest to ponowne podejście GDDKiA do realizacji tej inwestycji. Poprzedni przetarg na projekt i budowę tej trasy został ogłoszony wraz z postępowaniami na pozostałe cztery odcinki między Tuszynem a Częstochową. Wtedy zamawiający otrzymał cztery oferty na jego realizację i należy zaznaczyć, że były one znacznie tańsze niż obecnie. Byli to następujący oferenci: Intercor (650 mln zł), Kobylarnia i Mirbud (678,047 mln zł), Budimex i Strabag (758,568 mln zł) oraz Polqua (859,655 mln zł). Budżet inwestora wynosił 943,018 mln zł. W listopadzie ubiegłego roku postępowanie zostało jednak unieważnione.
Pozostała część A1
Odcinek, o którym mowa, to jedna z pięciu części, na które podzielono konieczną do wybudowania autostradę między Tuszynem a Częstochową. Cztery z nich leżą w województwie łódzkim. To fragmenty realizacyjne: Tuszyn (bez węzła) – Bełchatów (z węzłem), Bełchatów (bez węzła) – węzeł Kamieńsk (z węzłem), węzeł Kamieńsk (bez węzła) – węzeł Radomsko (z węzłem) oraz węzeł Radomsko (bez węzła) – gr. woj. łódzkiego/śląskiego. Piąty odcinek leży na terenie województwa śląskiego i łączy granicę województw z węzłem Rząsawa kolo Częstochowy.
Wszystkie pozostałe odcinki mają już wykonawców, a umowy na ich realizację zostały podpisane. Pierwszy i trzeci z odcinków budują w konsorcjum Budimex ze Strabagiem. Odcinek od Radomska do granicy województwa Intercor a fragment położony na terenie województwa śląskiego – Polaqua. Te części powinny być gotowe w 2022 roku.
7 komentarzy
Chyba chodzi o odcinek Kamieńsk Piotrków. Bełchatów nie leży przy A1.
Bełchatów i A1. Ktoś w redakcji z geogtaki na pałę
Tu chodzi o nazwę węzła na A1
Nazwa nazwa. Ale jeśli ktoś pisze artykuł, a w nim bzdury to trochę nie teges… Wiarygodność takich newsów świadczy o autorze i redakcji.
Bełchatowianie tak mają lubią sobie przypisywać wszystko co do nich nie należy. Elektrownia i kopalnia Bełchatów leżą na terenie gminy Kleszczów. No i znalazła się jedna taka inteligentna inaczej poseł Janowska która chce zabrać co nie ich pod swoje władanie. Także tu wszystko jest możliwe nawet niedługo usłyszymy że Łódź leży obok Bełchatowa a nie odwrotnie
O nazwę węzła tez nie chodzi. Od jakiegos czasu nie ma juz na A1 wezla Bełchatów, jest Wezel Piotrków Zachód. Poprzednia nazwa byla bez srnsu i wprowadzała w błąd. Węzeł Bełchatów a ta miejscowosc jest 30 km dalej. Teraz nazwa odpowiada prawdzie gdyż A1 jest jednoczesnie na duzym fragmencie granicą administracyjną miasta.
w artykule użyto nazw węzłów z projektowanych odcinków A1 dlatego jest węzeł drogowy Bełchatów